انا مستغرب من اللي يفضل السوبرا على السكايلاين ، في السابق كان منافس السوبرا هو الـ 300ZX واللي توقف انتاجه في عام 96 واعيد تصنيعها بشكل وتركيبة مختلفة تماما عن السابق في 2003 ، الزد القديم كان مليان تقنيات وكان في محرك عادي او توين توربو يوصل قوة المحرك الى 300 حصان ، السكايلاين كان في القمة لوحده بدون منافس ، في اليابان تعتبر هي حلم الشباب الياباني لان سعرها كان يوصل الى 75 الف دولار امريكي
السكايلاين يا سادة كان ما ينافسه في توفير مستويات الثبات الا سيارة واحدة فقط اللي هي السيارة الاسطورية بورش 959 وذلك على حسب تأكيد العديد من المجلات اللي جربوا العديد من السيارات الرياضية
في السابق كانت السكايلاين قمة ، والحين مع الجيل الجديد اللي بيكون اقوى و بيوصل لمستويات غير مسبوقة في متعة القيادة ومستويات التحكم والثبات ( كلام كارلوس غصن شخصيا ) راح تبتعد عن البقية وتصير منافس قوي لاعتى السيارات السوبر رياضية
انا مستغرب من اللي يفضل السوبرا على السكايلاين ، في السابق كان منافس السوبرا هو الـ 300ZX واللي توقف انتاجه في عام 96 واعيد تصنيعها بشكل وتركيبة مختلفة تماما عن السابق في 2003 ، الزد القديم كان مليان تقنيات وكان في محرك عادي او توين توربو يوصل قوة المحرك الى 300 حصان ، السكايلاين كان في القمة لوحده بدون منافس ، في اليابان تعتبر هي حلم الشباب الياباني لان سعرها كان يوصل الى 75 الف دولار امريكي
السكايلاين يا سادة كان ما ينافسه في توفير مستويات الثبات الا سيارة واحدة فقط اللي هي السيارة الاسطورية بورش 959 وذلك على حسب تأكيد العديد من المجلات اللي جربوا العديد من السيارات الرياضية
في السابق كانت السكايلاين قمة ، والحين مع الجيل الجديد اللي بيكون اقوى و بيوصل لمستويات غير مسبوقة في متعة القيادة ومستويات التحكم والثبات ( كلام كارلوس غصن شخصيا ) راح تبتعد عن البقية وتصير منافس قوي لاعتى السيارات السوبر رياضية