CL55-AMG
04-05-2001, 09:55 AM
سوف يتم طرح تصميم جديد من ال E-Class للعام 2002 تحت المسمى W211. طبعا لن تنزل مباشرة للسوق ولكن سيتم الكشف عنها أولا في معرض جنيف على أن تنزل الأسواق بعد المعرض مباشرة. وسيكون تصميم هذه السيارة عبارة عن خليط بين S-Class و C-CLass وستتوفر بنفس النحركات السابقة. ولكن جديد الE-Class سيكون محرك جديد سعة 5,5 لتر بقوة 580 حصان لتكون بذلك أقوى من الM5 المعدله لدى فرع MPower لدى BMW.
أيضا ستكون هذه السيارة أول سيارة تحتوي على مكابح الكترونية "سنسرترونيك" بدلا من المكابح الهيدروليكية العادية. وتوفر هذه الفرامل تحكما بدرجة فرملة كل اطار على حده وبالتالي المحافظة على ثبات خطي تام في المنعطفات.
وكل ذلك على أن يتم توفير مجموعة محركات جديدة كلياً لاحقا.
http://ims.seznam.cz/img_novinky/eklass_v.jpg
http://www.mobildanmotor.com/images/berita/22020112241.jpg
The new car will be available with a wide choice of all-aluminium engines ranging in capacity from 2-liter to 5-liter. It is also rumoured that the top of the range E-class will be a supercharged 5.5-liter V8 capable of producing 557bhp. This same engine made its first appearance in the SLR concept. Come mid-2003, Mercedes plans to upgrade all its petrol-engines to feature direct injection, which is suppose to consume up to 7 percent less fuel. The new engines are likely to be co-developed with DaimlerChrysler-controlled Mitsubishi, whose GDI technology has been tried and tested.
أيضا ستكون هذه السيارة أول سيارة تحتوي على مكابح الكترونية "سنسرترونيك" بدلا من المكابح الهيدروليكية العادية. وتوفر هذه الفرامل تحكما بدرجة فرملة كل اطار على حده وبالتالي المحافظة على ثبات خطي تام في المنعطفات.
وكل ذلك على أن يتم توفير مجموعة محركات جديدة كلياً لاحقا.
http://ims.seznam.cz/img_novinky/eklass_v.jpg
http://www.mobildanmotor.com/images/berita/22020112241.jpg
The new car will be available with a wide choice of all-aluminium engines ranging in capacity from 2-liter to 5-liter. It is also rumoured that the top of the range E-class will be a supercharged 5.5-liter V8 capable of producing 557bhp. This same engine made its first appearance in the SLR concept. Come mid-2003, Mercedes plans to upgrade all its petrol-engines to feature direct injection, which is suppose to consume up to 7 percent less fuel. The new engines are likely to be co-developed with DaimlerChrysler-controlled Mitsubishi, whose GDI technology has been tried and tested.