PDA

View Full Version : وشلون اعرف السيارة كربيتر ولا بخاخ؟؟


سدرك
30-10-2005, 07:05 PM
:p :p

راعي الكورفت C6
30-10-2005, 07:20 PM
الصراحة من غير زعل

ما أعرف شيء منهم
:think:

مؤيد اف1
30-10-2005, 07:32 PM
تعرف من ثلاجه المكينه اسهل شي..اذا شفتها متفرعه وفيها شي يشبه الي في الصوره او على راس المكينه من جنب تعرف انها بخاخ :D

قلق و رجه
30-10-2005, 08:12 PM
ابعطيك مثال على مكينه

الصورة الاولى بخاخ وتشوف وشلون شكل الانتيك او الثلاجه وقدامها الثروتل (فتحه دويريه لدخول الهوى)

والثانيه فيها الكربريتر فوق الثلاجه

sayedco
30-10-2005, 08:53 PM
الكاربريتر عادة يكون فيه جزء دائري فوق و فيه الفلتر مال الهوا

البخاخ عادة يكون فوقه ما في هالشي و يكون مستوي

و صور قلق و رجه ما قصرت

560SEL
30-10-2005, 10:23 PM
طيب هذي كربريتر و الا بخاخ ؟؟

http://www.500sec.com/images/26_3.jpg

مؤيد اف1
30-10-2005, 10:29 PM
شكلها كربريتر ..بس عشان نتاكد افتح لنا الغطا الفضي :D

uae speed
31-10-2005, 12:59 AM
شكلها كربريتر ..بس عشان نتاكد افتح لنا الغطا الفضي :D

تحت الغطا اتوقع فلتر الهواء المدور ..

سدرك
31-10-2005, 02:33 AM
شكراً لكم

سدرك
31-10-2005, 02:47 AM
طيب هذي وشي؟

560SEL
31-10-2005, 02:54 AM
تحت الغطا اتوقع فلتر الهواء المدور ..


وش رايكم انها بخاخ !!

يا حسرتاه على خبراء سوالف :D :D

الهاوي جروب
31-10-2005, 03:08 AM
اعتقد بخاخ

BENZ
31-10-2005, 03:10 AM
طيب هذي كربريتر و الا بخاخ ؟؟

http://www.500sec.com/images/26_3.jpg

اقول لايكثر ولاتجلس تتفلسف :( مرسيدس بنز عالم ثاني يعني هندسة مختلفة عن الباقي
ولاتعور قلبي اكثر من كذا وربي مااقدر :cry1:


على العموم قلبي SEL560 شوف ردي على الموضوع هذا وقل تم :shy:
560 وبس والباقي :sleep:

560SEL
31-10-2005, 03:13 AM
اقول لايكثر ولاتجلس تتفلسف :( مرسيدس بنز عالم ثاني يعني هندسة مختلفة عن الباقي
ولاتعور قلبي اكثر من كذا وربي مااقدر :cry1:

560 وبس والباقي :sleep:

يا رجال خلها في سرك بس

مهما قلت و قعدت تغني لهم و الله ما يعرفه الا اللي جربه !!!

سدرك
31-10-2005, 04:45 AM
طيب ما قلتوا هذي وشي يا خبراءhttp://drr.cc/up12/cedric9906_engine.jpg
طبعاً هذي مكينة سدرك بس كربريتر ولا بخاخ؟؟؟؟

infiniti
31-10-2005, 05:22 AM
هذي مكينه سدرك المواصفات مالت اليابان

اسم الكود VQ30DD
245 حصان فيها تقنيه البخ المباشر اسمها NEO
بخاخ و يجي منها نخسه تيربو اسم الكود VQ30DE بخاخ 280 حصان

SmLo
31-10-2005, 05:36 AM
منكم نستفيد :smart:

سدرك
31-10-2005, 05:56 AM
شكراً انفينتي

سدرك
22-12-2005, 01:56 PM
طيب ليش السيارات الكربريتر أسهل من البخاخ في التزويد والتقوية؟؟

MAK
22-12-2005, 06:26 PM
في طريقة سهله لتعرف

بس كل ما تسطيع ان تفعله هو ان تضغط على الريس كامل :smart:

بعدها بتعرف من الصوت

اذا سوت ط ط ط ط ط ط ط يعني بخاخ (انجكتر) :o


واذا سوت طاااااااااااااااااااااااا يعني كربريتر :o

بس
:knight: :knight: :knight:

:think:




اقول ترى في حلول اخرى

بس هذا اللي عندي

abumhdi
22-12-2005, 07:46 PM
انا خليني استفيد بالردود .. يكون احسن .. :D

CL-Class
22-12-2005, 08:38 PM
طيب هذي كربريتر و الا بخاخ ؟؟

http://www.500sec.com/images/26_3.jpg


لوووووووووووووووووووووول اشوفك تلمح يبو خالد :D






ياحبيبي ياسدرك الكربوريتر تعرفه من دقة السلف ....... يعل بطنك مايشتغل لين ترفس دواسة البنزين رفس :D

مؤيد اف1
22-12-2005, 10:51 PM
طيب ليش السيارات الكربريتر أسهل من البخاخ في التزويد والتقوية؟؟

أولا

البخاخ الكتروني..يعني فيه كمبيوتر يتحكم بشغلته..كل مازودت السياره لازم تعدل في النسب المخزنه في الكمبيوتر للهواء والبنزين..

بينما الكربريتر ميكانيكي ووزنيته يدويه :D


ثانيا

البخاخ يعطي البنزين بالتدريج..

الكربريتر يصب التانكي كله في المكينه :knight:


بس الحين البخاخ هذي الايام احسن بمليون مره من الكربريتر من ناحية الاداء وقلة الاعطال والاقتصاديه :cool:

وهذي الاسباب الي خلت المصنعين يخترعو شي اسمه بخاخ..واعتقد اول من صنعه شركة Bosch اذا مانا غلطان :think:

تحياتي

oil_HKS_lio
22-12-2005, 11:01 PM
ياحبيبي ياسدرك الكربوريتر تعرفه من دقة السلف ....... يعل بطنك مايشتغل لين ترفس دواسة البنزين رفس :D

لووووووووووووول خاصه في الصباح وفي الشتا ياولد هههههه تشم ريحه البنزين داخل السياره

560SEL
24-12-2005, 02:32 AM
لووووووووووووول خاصه في الصباح وفي الشتا ياولد هههههه تشم ريحه البنزين داخل السياره

عشان كذا تلقا اللي معهم سيارات كربريتر نهايتهم تصير في مستشفى الامل لمعالجة ادمان ريحة البنزين :D :D :D

أبو حسين
24-12-2005, 05:11 AM
يا جماعة الخير بدل الكلام الفاضي وهذا كذا ولا هذا كذا أعطيكم الزبدة من الحين إنه إذا لقيت فلتر الهوا فوق المكينة مباشرة هاذي كربريتر لان الكربريتر نفسها تحتها مباشرة ويركب فوقها الفلتر!! وأقول صورة المكينة للمرسيدس هي كربريتر وصورة السدرك بخاخ لانه مافي فلتر من فوق وأعلمكم أن أول من إستخدم تقنية البخاخ هو جنرال موتورز ووضعته على سيارة الكاديلاك لكنها كانت كثيرة العطال لكن الوضع تطور مع الوقت وتقبلوا تحياتي :-)

مؤيد اف1
24-12-2005, 05:17 AM
اذا على الاعطال الكربريتر يصير كله اعطال اذا البنزين وسخ او التانكي مصدي :-)

راعي السوبربان
24-12-2005, 08:18 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هنا ان شاء الله تحصلوا على معلومات عن النظامين


In trying to keep up with emissions and fuel efficiency laws, the fuel system used in modern cars has changed a lot over the years. The 1990 Subaru Justy was the last car sold in the United States to have a carburetor; the following model year, the Justy had fuel injection. But fuel injection has been around since the 1950s, and electronic fuel injection was used widely on European cars starting around 1980. Now, all cars sold in the United States have fuel injection systems.


The Injector

A fuel injector is nothing but an electronically controlled valve. It is supplied with pressurized fuel by the fuel pump in your car, and it is capable of opening and closing many times per second.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-diagram.gif
Inside a fuel injector


When the injector is energized, an electromagnet moves a plunger that opens the valve, allowing the pressurized fuel to squirt out through a tiny nozzle. The nozzle is designed to atomize the fuel -- to make as fine a mist as possible so that it can burn easily.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-firing.jpg
A fuel injector firing


The amount of fuel supplied to the engine is determined by the amount of time the fuel injector stays open. This is called the pulse width, and it is controlled by the ECU.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-location2.jpg
Fuel injectors mounted in the intake manifold of the engine


The injectors are mounted in the intake manifold so that they spray fuel directly at the intake valves. A pipe called the fuel rail supplies pressurized fuel to all of the injectors.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-location.jpg
In this picture, you can see three of the injectors. The fuel rail is the pipe on the left.



The Carburetor


Here are the parts of a carb:
http://static.howstuffworks.com/gif/chainsaw15.jpg
photo 1

http://static.howstuffworks.com/gif/chainsaw17.jpg
photo 2

A carburetor is essentially a tube.
There is an adjustable plate across the tube called the throttle plate that controls how much air can flow through the tube. You can see this circular brass plate in photo 1.
At some point in the tube there is a narrowing, called the venturi, and in this narrowing a vacuum is created. The venturi is visible in photo 2
In this narrowing there is a hole, called a jet, that lets the vacuum draw in fuel. You can see the jet on the left side of the venturi in photo 2.

See this Video to learn more (4.9 MB): Carburator demonstration (http://static.howstuffworks.com/mpeg/chainsaw3.mpg)

The carb is operating "normally" at full throttle. In this case the throttle plate is parallel to the length of the tube, allowing maximum air to flow through the carb. The air flow creates a nice vacuum in the venturi and this vacuum draws in a metered amount of fuel through the jet. You can see a pair of screws on the right top of the carb in photo 1. One of these screws (labeled "Hi" on the case of the chain saw) controls how much fuel flows into the venturi at full throttle.

When the engine is idling, the throttle plate is nearly closed (the position of the throttle plate in the photos is the idle position). There is not really enough air flowing through the venturi to create a vacuum. However, on the back side of the throttle plate there is a lot of vacuum (because the throttle plate is restricting the airflow). If a tiny hole is drilled into the side of the carb's tube just behind the throttle plate, fuel can be drawn into the tube by the throttle vacuum. This tiny hole is called the idle jet. The other screw of the pair seen in photo 1 is labeled "Lo" and it controls the amount of fuel that flows through the idle jet.

Both the Hi and Lo screws are simply needle valves. By turning them you allow more or less fuel to flow past the needle. When you adjust them you are directly controlling how much fuel flows through the idle jet and the main jet.

When the engine is cold and you try to start it with the pull cord, the engine is running at an extremely low RPM. It is also cold, so it needs a very rich mixture to start. This is where the choke plate comes in. When activated, the choke plate completely covers the venturi (see this video of the choke plate to see it in action (0.5 MB) (http://static.howstuffworks.com/mpeg/chainsaw0.mpg)). If the throttle is wide open and the venturi is covered, the engine's vacuum draws a lot of fuel through the main jet and the idle jet (since the end of the carb's tube is completely covered, all of the engine's vacuum goes into pulling fuel through the jets). Usually this very rich mixture will allow the engine to fire once or twice, or to run very slowly. If you then open the choke plate the engine will start running normally.


أسف اذا طولت عليكم

560SEL
24-12-2005, 12:58 PM
يا جماعة الخير بدل الكلام الفاضي وهذا كذا ولا هذا كذا أعطيكم الزبدة من الحين إنه إذا لقيت فلتر الهوا فوق المكينة مباشرة هاذي كربريتر لان الكربريتر نفسها تحتها مباشرة ويركب فوقها الفلتر!! وأقول صورة المكينة للمرسيدس هي كربريتر وصورة السدرك بخاخ لانه مافي فلتر من فوق وأعلمكم أن أول من إستخدم تقنية البخاخ هو جنرال موتورز ووضعته على سيارة الكاديلاك لكنها كانت كثيرة العطال لكن الوضع تطور مع الوقت وتقبلوا تحياتي :-)

الله يهديك بس .. قل آمين :D :D

هالحين المرسيدس اللي في الصوره كربريتر ؟؟ :D :D


و الله لو انه كربريتر كات تلقا اللي معهم 560 حاطين محطة بنزين في شنطة الموتر :D :knight:


المرسيدس اللي في الصوره بخاخ و هذي صورة ال Injector :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C100026223BOS.JPG

و هذا ال Holder :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C101015632OES.JPG

و هذا ال SEAL :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C101015420.JPG

و هذا الحساس :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C601512876BOS.JPG

و هذا حساس حرارة الماء :D
http://img.eautopartscatalog.com/live/C602012373FEB.JPG




هذا باختصار نظام حقن الوقود ((البخاخ)) في المرسيدس الSEL560

سدرك
24-12-2005, 02:55 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هنا ان شاء الله تحصلوا على معلومات عن النظامين


In trying to keep up with emissions and fuel efficiency laws, the fuel system used in modern cars has changed a lot over the years. The 1990 Subaru Justy was the last car sold in the United States to have a carburetor; the following model year, the Justy had fuel injection. But fuel injection has been around since the 1950s, and electronic fuel injection was used widely on European cars starting around 1980. Now, all cars sold in the United States have fuel injection systems.


The Injector

A fuel injector is nothing but an electronically controlled valve. It is supplied with pressurized fuel by the fuel pump in your car, and it is capable of opening and closing many times per second.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-diagram.gif
Inside a fuel injector


When the injector is energized, an electromagnet moves a plunger that opens the valve, allowing the pressurized fuel to squirt out through a tiny nozzle. The nozzle is designed to atomize the fuel -- to make as fine a mist as possible so that it can burn easily.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-firing.jpg
A fuel injector firing


The amount of fuel supplied to the engine is determined by the amount of time the fuel injector stays open. This is called the pulse width, and it is controlled by the ECU.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-location2.jpg
Fuel injectors mounted in the intake manifold of the engine


The injectors are mounted in the intake manifold so that they spray fuel directly at the intake valves. A pipe called the fuel rail supplies pressurized fuel to all of the injectors.

http://static.howstuffworks.com/gif/fuel-injection-location.jpg
In this picture, you can see three of the injectors. The fuel rail is the pipe on the left.



The Carburetor


Here are the parts of a carb:
http://static.howstuffworks.com/gif/chainsaw15.jpg
photo 1

http://static.howstuffworks.com/gif/chainsaw17.jpg
photo 2

A carburetor is essentially a tube.
There is an adjustable plate across the tube called the throttle plate that controls how much air can flow through the tube. You can see this circular brass plate in photo 1.
At some point in the tube there is a narrowing, called the venturi, and in this narrowing a vacuum is created. The venturi is visible in photo 2
In this narrowing there is a hole, called a jet, that lets the vacuum draw in fuel. You can see the jet on the left side of the venturi in photo 2.

See this Video to learn more (4.9 MB): Carburator demonstration (http://static.howstuffworks.com/mpeg/chainsaw3.mpg)

The carb is operating "normally" at full throttle. In this case the throttle plate is parallel to the length of the tube, allowing maximum air to flow through the carb. The air flow creates a nice vacuum in the venturi and this vacuum draws in a metered amount of fuel through the jet. You can see a pair of screws on the right top of the carb in photo 1. One of these screws (labeled "Hi" on the case of the chain saw) controls how much fuel flows into the venturi at full throttle.

When the engine is idling, the throttle plate is nearly closed (the position of the throttle plate in the photos is the idle position). There is not really enough air flowing through the venturi to create a vacuum. However, on the back side of the throttle plate there is a lot of vacuum (because the throttle plate is restricting the airflow). If a tiny hole is drilled into the side of the carb's tube just behind the throttle plate, fuel can be drawn into the tube by the throttle vacuum. This tiny hole is called the idle jet. The other screw of the pair seen in photo 1 is labeled "Lo" and it controls the amount of fuel that flows through the idle jet.

Both the Hi and Lo screws are simply needle valves. By turning them you allow more or less fuel to flow past the needle. When you adjust them you are directly controlling how much fuel flows through the idle jet and the main jet.

When the engine is cold and you try to start it with the pull cord, the engine is running at an extremely low RPM. It is also cold, so it needs a very rich mixture to start. This is where the choke plate comes in. When activated, the choke plate completely covers the venturi (see this video of the choke plate to see it in action (0.5 MB) (http://static.howstuffworks.com/mpeg/chainsaw0.mpg)). If the throttle is wide open and the venturi is covered, the engine's vacuum draws a lot of fuel through the main jet and the idle jet (since the end of the carb's tube is completely covered, all of the engine's vacuum goes into pulling fuel through the jets). Usually this very rich mixture will allow the engine to fire once or twice, or to run very slowly. If you then open the choke plate the engine will start running normally.


أسف اذا طولت عليكم
ياليت بالعربي

أبو حسين
24-12-2005, 08:06 PM
الله يهديك بس .. قل آمين :D :D

هالحين المرسيدس اللي في الصوره كربريتر ؟؟ :D :D


و الله لو انه كربريتر كات تلقا اللي معهم 560 حاطين محطة بنزين في شنطة الموتر :D :knight:


المرسيدس اللي في الصوره بخاخ و هذي صورة ال Injector :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C100026223BOS.JPG

و هذا ال Holder :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C101015632OES.JPG

و هذا ال SEAL :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C101015420.JPG

و هذا الحساس :
http://img.eautopartscatalog.com/live/C601512876BOS.JPG

و هذا حساس حرارة الماء :D
http://img.eautopartscatalog.com/live/C602012373FEB.JPG




هذا باختصار نظام حقن الوقود ((البخاخ)) في المرسيدس الSEL560



والله ليه تلومني دام إنك تعرف المرسيدس أكثر مني :knight:

أنا لما شفت الفلتر فوق المكينة قلت كربريتر :damp:

بس للحظة أدركت إن مو كل الفلاتر اللي فوق المكينة كربريتر :damp:

الحين أنت متأكد إن كل القطع اللي جايبها للمرسيدس؟؟؟ :confused:

560SEL
24-12-2005, 08:35 PM
والله ليه تلومني دام إنك تعرف المرسيدس أكثر مني :knight:

أنا لما شفت الفلتر فوق المكينة قلت كربريتر :damp:

بس للحظة أدركت إن مو كل الفلاتر اللي فوق المكينة كربريتر :damp:

الحين أنت متأكد إن كل القطع اللي جايبها للمرسيدس؟؟؟ :confused:

طيب دامك ما تعرف للمرسيدس لا تتفلسف :D :D :D أمزح معاك يا أخوي :)

فلتر الهواء الدائري موجود في كل المرسدسات القديمه 560 و 500 و 420 و 300 و 280 و 260 و لا يعني بالضروره ان السيارة كربريتر و هذي صورة توضح فلتر الهواء
http://img.carjunky.com/live/B100011967HEN.JPG

و الفلتر الصغير هذا حق طرمبة الهواء :D
http://img.carjunky.com/live/B100044447MAN.JPG



و اذا كنت راعي تزويد و حركات فجرب فلتر الهواء هذا و شوف فرق العزم اللي يطلع معاك :D
http://kandn.com/images/m/E-2872.jpg



طبعا كل القطع قطع مرسيدس 100% و تحديدا قطع ال 560SEL
على فكره البخاخ اللي تشوفه في الصوره نحاسي أو لونه ذهبي هذا قليل ما يسخدم الان فيه نوعيه بداله لونها أسود... أكثر استخداما من اللي موجود في الصوره


:D

CL-Class
24-12-2005, 09:07 PM
لكزس ......... هههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ياحليلك





لا ..... وجاي من بعيــــــــــــد ويقول الزبده :D :D :D


ما أقول إلا الله يصلحك بس :D

EL_3grab
24-12-2005, 09:09 PM
ولا تنسون الـ TBI .. مره شبيه الكربيتر .. :D

أبو حسين
25-12-2005, 03:40 AM
560SEL

ممممم..حلو :D تسلم عالمعلومة خيو



CL-Class

:D :D يصلحنا ويصلح جميع المسلمين

560SEL
26-12-2005, 01:01 PM
وأعلمكم أن أول من إستخدم تقنية البخاخ هو جنرال موتورز ووضعته على سيارة الكاديلاك لكنها كانت كثيرة العطال لكن الوضع تطور مع الوقت وتقبلوا تحياتي :-)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

متأكد من هالمعلومه :D :D :D

سدرك
26-12-2005, 02:49 PM
ولا تنسون الـ TBI .. مره شبيه الكربيتر ..
ماهو TBI

EL_3grab
26-12-2005, 02:56 PM
نفس شكل الكربيتر ..

شوف كيف ..

http://www.california.com/~eagle/figs/howell/tbi.gif

بس طبعا أنجكتر .. شوف مكانه ..

سدرك
26-12-2005, 03:04 PM
طيب في أي سيارة يجي

mr_z
26-12-2005, 03:14 PM
TBI
أعتقد انه TPI اللي انت تتكلم عنه صحيح
TPI=tuned port injection وموجود في الكورفت c4 موديلات 80 وطالع
ياريت التاكيد اخي العقرب

أبو حسين
26-12-2005, 08:45 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

متأكد من هالمعلومه :D :D :D

مدري والله شوف الموقع

http://www.chevythunder.com/fuel%20injection%20history.htm

أبو حسين
26-12-2005, 08:57 PM
GM then in 1975 introduced the first mass produced domestic fuel injection system on the 1976 model Cadillac Seville. It was a system consisting of a throttle body, 8 fuel injectors mounted on a fuel rail directing fuel into the intake, a crude analog computer and various sensors. It had been developed between Bendix, Bosch and General Motors. It was at that time that it was necessary for the industry to developed specialized troubleshooting techniques and flow charts which are now taken for granted.

وش رايك؟؟ :-)

EL_3grab
26-12-2005, 09:09 PM
TBI
أعتقد انه TPI اللي انت تتكلم عنه صحيح
TPI=tuned port injection وموجود في الكورفت c4 موديلات 80 وطالع
ياريت التاكيد اخي العقرب


هذا الـ TPI ..

http://www.oconeeskies.com/wricoat/images/tpi.jpg

CL-Class
27-12-2005, 01:07 AM
GM then in 1975 introduced the first mass produced domestic fuel injection system on the 1976 model Cadillac Seville. It was a system consisting of a throttle body, 8 fuel injectors mounted on a fuel rail directing fuel into the intake, a crude analog computer and various sensors. It had been developed between Bendix, Bosch and General Motors. It was at that time that it was necessary for the industry to developed specialized troubleshooting techniques and flow charts which are now taken for granted.




وش رايك؟؟ :-)




والله رأيي راح يكون من رأيك اخوي لكزس400 وراح اقولك انت جبت الزبدة للمرة الثانية على التوالي .... :D كم مره اقولك بس انت الله يصلحك بس ماتـتـوب وترجع تمزح مع الكبار .... :D


أقول ....... سلملي على GM ابو موديل 1975 وقولهم ......


أول محرك ستة سلندر بخاخ كان على مرسيدس Coupe 220SE موديل 1958 :D يعني البخاخ حطوه قبل GM بـ 17 سنه :headshak:


https://www.cms.daimlerchrysler.com/Projects/c2c/channel/images/39323_64736_410_230_2_1_2_1_1_typ220se_coupe.jpg


الله يصلحك بس :D انتبه انتبه ترى الزبدة الثالثة ثااااابته وبعد كذا بترك 560 يتصرف معك :D :D مالي شغل خخخخخخخخ


شاكر مداخلتك اخوي

أبو حسين
27-12-2005, 01:51 AM
ياحبيبي أنا شفت الموقع قلت كذا لكن أنا وش يدريني!!؟؟ :D

سي إل حبيبي لاتحسب نفسك كبير تراك كغيرك من البشر وتقبل تحياتي :-)

CL-Class
27-12-2005, 02:02 PM
:D

سي إل حبيبي لاتحسب نفسك كبير تراك كغيرك من البشر وتقبل تحياتي :-)

انا ما اقصد نفسي ياحبي ...... انا اقصد اللعب مع الشركات الكباااااااااااار

560SEL
27-12-2005, 03:00 PM
ياحبيبي أنا شفت الموقع قلت كذا لكن أنا وش يدريني!!؟؟ :D


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هاه ..

متأكد من المعلومه ؟ :D

عرفت ليه انا أطلب منك تتأكد من المعلومات ؟ :D

القصد مو سخريه و لا شئ يا أخوي و لكن هنا في سوالف و بالذات قسم السيياير :D كل غلطه محسوبه :) و قبل ما تكتب أي موضوع أو رد لابد تكون متأكد من معلوماتك تماما :) :)