تسجيل الدخول

View Full Version : أوستن مارتن تطلق DBRS9....(جديد)


saymyname
21-06-2005, 05:13 PM
سيارة مخصصة لسباقات الGT ، تحمل محرك 6 لترات بقوة 550 حصان...



Aston Martin Racing has unveiled the DBRS9, a competition car for club and national racing series, and a bridge for teams and drivers looking towards international GT racing.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/cool_saymyname/200562113292313323.jpg



The DBRS9 is based on the DB9 road car, but shares many design features from the full GT1 specification DBR9. It uses the road car’s aluminium bonded chassis with a DBR9-based roll cage. Aston Martin Racing’s engineers have tuned the standard 12 cylinder, six litre engine to produce approximately 550bhp (an increase of 20%) and reduced the overall weight by 480kg, to increase the power to weight ratio to nearly 430 bhp/tonne. Much of this is down to the extensive use of carbon composite materials for all the body panels (except the roof) and on the interior trim, as well as polycarbonate side and rear windows.



The DBRS9 has a six-speed H-pattern gearbox with new, shorter ratios for competition use, which can be upgraded to a full sequential racing box. The car’s ride has been lowered and the double wishbone suspension has been rose jointed and fitted with two-way adjustable Koni dampers and stiffened competition springs.

While Aston Martin Racing’s focus has been to optimise the DBRS9’s performance, it has also been designed with practicality in mind. Both the seat and steering wheel are easily adjustable, and there is the option of a passenger seat, for demonstration drives. Removable body panels, a modular chassis and a package of spares simplify service and maintenance.

"There are many people who want to race Aston Martins competitively in everything from the occasional track day to weekend club or national series races," said David Richards of Aston Martin Racing. "The DBRS9 opens GT racing up to more enthusiasts and with its levels of performance will offer aspiring racing drivers the experience of a GT racing car without the complexity associated with running a full GT1 car."

The DBRS9 will start at £175,000 plus options and taxes. The cars will be built to order at Aston Martin Racing’s headquarters in Banbury, UK with first deliveries expected later in 2005.

Dr Ulrich Bez, Chairman and Chief Executive Officer of Aston Martin, said: "Positioned between the road going DB9 and the 2005 Tourist Trophy winning DBR9, this car will make a racing experience more accessible to Aston Martin race enthusiasts. It reinforces the DB9’s performance potential and inherent racing qualities."

Mr_CoRvEtTe
21-06-2005, 05:24 PM
هلا مشكوووووووووووووووووووووووووور اخوي ...

big block
21-06-2005, 09:12 PM
حلوووووه من اوستن مارتن

grandv8
21-06-2005, 09:21 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هي الترجمة البسيطة :shy:



دي بي آر إس 9 مستند على الديسيبلِ 9 سيارةَ طريقِ، لكن الكثيرَ الأسهمِ يُصمّمونَ الميزّاتَ مِنْ جي تي مواصفات الكاملة 1 دي بي آر 9. يَستعملُ ألمنيومَ سيارةِ الطريقَ رَبطَ هيكلاً مَع قفص لفّةِ دي بي آر مقرّه في 9. نغّمَ مهندسو سباق اوستن مارتن القياسية الـ12 الإسطوانة، ستّة لترِ محرّكِ لإنْتاج تقريباً 550 حصان (زيادة 20 %) وخفّضَ الوزنَ العامَّ ب480 كيلوغرامِ، لزيَاْدَة القوَّةِ لوَزْن النسبةِ إلى تقريباً 430 حصان / طنّ. مُعظم هذا أسفل إلى الإستعمالِ الشاملِ لموادِ الكاربونِ المركّبةِ لكُلّ لجان الجسمَ (ماعدا السقفِ) وعلى الحالةِ الداخليةِ، بالإضافة إلى نوافذِ polycarbonate الجانبية والخلفية.



دي بي آر إس 9 عِنْدَهُ سرعة ستّة إتش صندوق تروس نمطِ بالنِسَبِ الأقصرِ الجديدةِ لإستعمالِ المنافسةِ، التي يُمْكِنُ أَنْ تُرقّي إلى صندوق سباق متسلسلِ كاملِ. جولة السيارةَ نُزّلتْ والتعليقَ عظمِ الترقوة المضاعفِ إرتفعَ مَرْبُوطة وجهّزتْ بموهناتِ كوني مزدوجة قابلة للتعديل وصلّبتْ فصولَ ربيع المنافسةِ.

بينما بؤرة سباق اوستن مارتن أَنْ تُحَسّنَ دي بي آر إس 9 أداء، هو كَانَ أيضاً مُصَمَّمَ بالعمليةِ في العقلِ. كلا المقعد ودولاب القيادة قابل للتعديل بسهولة، وهناك خيار مقعد مسافرِ، لسياقةِ المظاهرةِ. لجان الجسمِ القابلة للفصلِ , مودلر هيكل و رزمة تُنقذُ تُبسّطُ خدمةً وصيانةَ.

"هناك العديد مِنْ الناسِ الذين يُريدونَ إسْراع سنونو اوستن بِتنافس في كُلّ شيءِ مِنْ يومِ المسارِ العرضيِ إلى نادي عطلة نهاية الإسبوعِ أَو أجناسِ السلسلةِ الوطنيةِ، "قالَ ديفيد ريتشاردز لسباق اوستن مارتن. "دي بي آر إس 9 يَفْتحُ السباق جي تي يعود إلى المتحمّسين الأكثرِ وبمستوياته مِنْ الأداءِ سَيَعْرضُ طَمُوحون سواقَ سباق تجربةِ سيارة سباق جي تي بدون التعقيدِ إرتبطوا بجاريِ سيارة كاملون جي تي 1."

دي بي آر إس 9 سَيَبْدأُ في 175,000£ زائداً خيارات وضرائب. السيارات سَتَبْني للطَلَب في مقرِ سباق اوستن مارتن في بانبوري، المملكة المتحدة بالتسليمِ الأولِ تَوقّعَ لاحقاً في 2005.

الدّكتور أولريك بيز ورئيس والرئيس التنفيذي اوستن مارتن، قالَ: "وَضعَ بين الطريقِ يَذْهبُ ديسيبلاً 9 وفوز كأسِ 2005 السياحي دي بي آر 9، هذه السيارةِ سَتَجْعلُ سباق سهل الوصول تجربة الأكثر إلى متحمّسي جنسِ اوستن مارتن. يُعزّزُ الديسيبلَ 9 نوعيات سباق أداءِ المحتملةِ والمتأصّلةِ